Un any més, la Creu Roja a Catalunya ha celebrat l’acte “El valor de les empreses”, una trobada que destaca el paper fonamental del món empresarial en la construcció d’una societat més justa, equitativa i solidària. L’esdeveniment, que ha tingut lloc aquesta setmana a Barcelona, ha posat de manifest la creixent implicació d’empreses de tots els sectors i dimensions, que han col·laborat activament amb l’entitat durant el 2024.
Des de fa més d’11 anys, TRAC col·labora amb la Creu Roja, amb qui manté una aliança sòlida basada en la voluntat de generar un impacte positiu i durador en la comunitat. La nostra participació com a empresa a aquest acte reafirma aquest compromís, que és una part essencial de la nostra identitat corporativa.
Una aliança que dona fruits
Segons les dades presentades durant l’acte, el teixit empresarial català va aportar l’any passat més de 4,5 milions d’euros a la Creu Roja, a través de donacions econòmiques, en espècies, serveis o hores de voluntariat corporatiu. Això representa un increment del 15% respecte al 2023, i evidencia una implicació cada cop més gran per part de les empreses, no només des del punt de vista econòmic, sinó també en termes d’aliança i corresponsabilitat social.
El president de la Creu Roja a Catalunya, Josep Quitet, va destacar que “cada vegada més empreses entenen que implicar-se en causes socials no només és un deure ètic, sinó també una inversió en el benestar col·lectiu i en la cohesió interna dels seus equips”.
Empreses premiades
Durant l’acte, la Creu Roja va distingir vuit empreses per la seva especial vinculació i trajectòria col·laborativa amb l’entitat:
-
Aeri de Montserrat, per la seva dedicació a col·lectius vulnerables mitjançant experiències culturals i inclusives.
-
Fundació FIATC, per la seva valuosa contribució al Pla d’Ocupació.
-
Grupo Blaumar, per la seva tasca en la inserció laboral i les vacances solidàries per a famílies en risc.
-
RACC, per la seva feina en la difusió de la tasca humanitària i els valors compartits.
-
Vidmar Group, per la seva resposta decidida durant la DANA.
-
Zoetis, per la seva constant implicació amb la comunitat de la Garrotxa.
-
Agustí Mestre, per la seva fidelitat al projecte “La joguina educativa”.
-
Fundació Abertis, pel seu compromís de més de 25 anys amb la Creu Roja.
També es va reconèixer la tasca del Consell de Cambres de Comerç de Catalunya, PIMEC i Foment del Treball, per la seva mobilització exemplar durant la catàstrofe de la DANA, representant més de 700 empreses implicades.
El valor de les empreses
L’acte va comptar amb la participació d’autoritats i experts que van destacar el paper de les empreses com a agents de canvi. El conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, va subratllar que “el veritable valor de les empreses és el que ajuden a construir col·lectivament”. També va remarcar la importància del rol de l’empresa en processos clau com la descarbonització i el desenvolupament sostenible, així com la necessitat d’aliances sòlides entre l’administració, el sector privat i les entitats socials.
Amb aquest mateix esperit, es va celebrar una taula rodona moderada per la voluntària i comunicadora Núria Sala, amb la participació de Pau Relat (Fira de Barcelona), Joan Tristany (AMEC) i Oriol Aspachs (CaixaBank Research). Tots van coincidir en destacar que el valor social de l’empresa s’ha convertit en un indicador tan important com els resultats econòmics, i que la col·laboració amb entitats com la Creu Roja hauria de ser una norma, no una excepció.