Notícies

Comparteix

Alumnes de Postgrau del CAATEEB visiten una obra Trac

Trac realitzarà la rehabilitació de Jaume Giralt 55, sinistrat per un incendi.

Els estudiants del Postgrau de "Patologia i estudi estructural de construccions existents" que imparteix el CAATEEB visiten l'edifici de Jaume Giralt 55 sinistrat a causa d'un incendi, la rehabilitació i restauració del qual ha estat contractada a l'empresa Trac.

La visita, dirigida pels arquitectes Jorge Mateo, Alberto Escudero i l'Arquitecte Responsable Tècnic de l'Àrea de Formació de Bombers de Barcelona, Àngel López, va consistir en una presentació in situ del projecte als estudiants, i la constructora i l'staff tècnic d'arquitectura van fer èmfasi en els punts clau de l'actuació arran del sinistre per incendi patit el passat mes de desembre.

Els punts clau de l'actuació es centraran en: la solidesa i seguretat estructural dels forjats i parets de càrrega afectats; la reposició del sistema d'evacuació que discorria pels patis interiors i instal·lacions comunitàries; i la restitució dels acabats originals de l'edifici d'acord amb els requeriments patrimonials.

Referent al sistema estructural afectat, les bigues de fusta es reforçaran funcionalment amb sistema COINTECS (sistema amb marcatge CE i DIT) suportats en un nou pòrtic, mentre que les parets de càrrega aixecades de tàpia es consolidaran mitjançant gunitat i malla encastat.

Un cop garantida la seguretat estructural de la finca i recuperats els seus serveis i instal·lacions, la intervenció se centrarà en restituir i restaurar els acabats de façanes, patis interiors, vestíbul i escala d'acord amb els criteris patrimonials que regeixen aquesta construcció de principis del segle XIX: estucs de calç tradicional, veladures de silicats i materials nobles. Serà en aquesta part de l'actuació, la de rehabilitació i restauració d’envolvents literalment cremats i fumats, on el sanejament del suport afectat pels agents químics causats per l'incendi prendrà una gran importància.

Cal remarcar que aquesta obra porta implícita una necessitat social, ja que els propietaris i llogaters de l'edifici han estat temporalment reubicats en altres habitatges de lloguer, assumint directament o via terceres part dels costos desorbitats de reallotjament, i estan desitjosos de tornar aviat a casa. Per aquest motiu, en el full de ruta de l'actuació de Trac resulta imprescindible realitzar una bona planificació i coordinació de tots els industrials i agents per poder reallotjar els habitants de l'edifici el més aviat possible. Es tracta d'una obra complexa que requerirà de tots els recursos i de la professionalitat de Trac.


 

Paraules clau

Serveis associats

Paraules clau

×

Informació bàsica sobre Protecció de Dades referent al tractament de dades de persones que contacten amb nosaltres a través de la web

Responsable

TRAC REHABILITACIÓ D’EDIFICIS, S.L.

Finalitat

Atendre la seva sol·licitud rebuda a través del formulari de contacte (respondre a la consulta, elaboració de pressupost, etc.)

Legitimació

Consentiment de l'interessat

Destinataris

Es podran comunicar dades a encarregats de tractament, alguns d'ells de fora de la UE. Els encarregats de tractament de fora de la UE estan acollits a l'acord "EU-US Privacy Shield".

No es preveuen altres comunicacions de dades a tercers, excepte obligació legal.
 

Drets

Accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, com s'explica en la informació addicional.

Informació adicional

Pot consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la nostra pàgina web: Protecció de dades

 

×

Informació bàsica sobre Protecció de Dades referent al tractament de dades de persones que lliuren el seu CV per a treballar amb nosaltres

Responsable

TRAC REHABILITACIÓ D’EDIFICIS, S.L.

Finalitat

Gestió de currículums de persones interessades a treballar amb nosaltres

Legitimació

Consentiment de l'interessat 

Destinataris

 
Es podran comunicar dades a encarregats de tractament, alguns d'ells de fora de la UE. Els encarregats de tractament de fora de la UE estan acollits a l'acord "EU-US Privacy Shield".
 
No es preveuen comunicacions de dades a tercers, excepte obligació legal.
 

Drets

Accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Pot consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la nostra pàgina web: Protecció de dades