Després de tres anys col·laborant amb la Fundació Educació Solidària de l'escola Pia per impulsar el projecte del centre educatiu de secundària de Thiaroye (Senegal), aquest ja és una realitat. Amb les aportacions de TRAC i d'altres empreses i particulars, s'ha fet possible desdoblar tant el cicle de primària com el de secundària, oferir el cicle de batxillerat i, en definitiva, poder escolaritzar més joves a Thiaroye. TRAC se sent molt orgullós d'haver pogut participar en aquest projecte i reafirma la seva voluntat de seguir donant el seu suport a projectes educatius d'aquest tipus.

Centre de secundària a Thiaroye (Senegal)
 
Enguany, Trac col·laborarà amb la Fundació Educació Solidària que recull fons que es destinaran a les “Escuelitas de Tareas”. Aquest és un projecte que els escolapis, a través de la Asociación Educación Solidaria a les Califòrnies, duen a terme a les zones de Tijuana i Mexicali.
 
Durant els darrers 20 anys, ambdues ciutats, situades a la frontera amb els Estats Units, a la regió de la Baixa Califòrnia, han crescut molt per l’atracció que desperta la possibilitat de creuar la frontera i trobar feina en territori americà. La població de les barriades populars (colònies) té greus mancances de tipus econòmic, social i de serveis, donant-se problemàtiques d’exclusió social degut a la presència de moltes bandes juvenils, al tràfic i consum de drogues, als petits furts o fins i tot a la prostitució infantil i juvenil.
 
La intervenció de tipus educatiu esdevé un element facilitador en els processos d’integració i incorporació social. Les necessitats de la població són cada cop més grans i les solucions cada cop més escasses degut a què el gran volum de població (ambdues ciutats no tenen ni cent anys d’existència i ja arriben al voltant d’un milió d’habitants) dificulta poder atendre moltes de les necessitats.
 
L’objectiu és complementar la tasca que es realitza des de l’escola. A més de ser un espai per ajudar els infants que cursen la primària a resoldre les seves tasques escolars, el centre vol endegar un treball pedagògic, d’animació de la lectura, i que incentivi la relació entre ells. Aquesta intervenció també vol incorporar joves de la zona per realitzar un treball voluntari a les “escuelitas” i promoure la relació amb les famílies. Un desplegament de petites accions que pretenen “recuperar” els nens del carrer en els espais no escolars i establir un lligam amb les famílies destacant els aspectes educatius d’aquest tipus de relació.
 
Nens i nenes a la "Escuelita de Tareas" de Mexicali
 
Reforç escolar i integració social dels menors

 

Paraules clau

Serveis associats