Notícies

Comparteix

Deduccions fiscals per a la rehabilitació d'habitatges i edificis residencials

Novetats del Reial Decret-llei 8/2023

 

El Consell Superior de Col·legis d'Arquitectes d'Espanya (CSCAE) i el Consell General d'Economistes (CGE) s'uneixen per presentar l'actualització de la "Guia sobre desgravacions fiscals per rehabilitació d'habitatges i edificis residencials". Aquesta revisió detalla les últimes modificacions introduïdes pel Reial Decret-llei 8/2023, de 27 de desembre, que estén un any més els terminis per a les deduccions fiscals.

La guia, ara en la seva tercera actualització des del seu llançament el 2022, aborda qüestions crucials relacionades amb la tributació dels ajuts Next Generation destinats a la rehabilitació d'habitatges i edificis, així com les deduccions fiscals associades a les millores d'eficiència energètica.
 
Una de les preguntes destacades és la referent a la tributació dels ajuts Next Generation. Pel que fa a les deduccions fiscals, la publicació ofereix claredat sobre les que acompanyen qualsevol actuació de millora de l'eficiència energètica i fins a quan es mantenen.
 
Segons el nou marc legal, els contribuents podran gaudir de les següents deduccions a l'Impost de la Renda de les Persones Físiques (IRPF):
 
- Un 20% per a obres realitzades en habitatges fins al 31 de desembre de 2024 que impliquin una reducció de la demanda de calefacció i refrigeració d'almenys un 7%.
 
- Un 40% per a obres realitzades en habitatges fins al 31 de desembre de 2024 que suposin la reducció del consum d'energia primària no renovable d'almenys un 30%, o millorin la qualificació energètica per aconseguir una classe A o B.
 
- Un 60% per a obres realitzades en edificis fins al 31 de desembre de 2025 que suposin la reducció del consum d'energia primària no renovable d'almenys un 30%, o millorin la qualificació energètica de l'edifici per aconseguir una classe A o B.
 
Aquestes disposicions ofereixen un marc clar i encoratjador per a la rehabilitació d'habitatges i edificis, incentivant la eficiència energètica i contribuint al desenvolupament sostenible.

Guia sobre desgravacions fiscals per rehabilitació d'habitatges i edificis residencials. Actualització gener 2024.
 

Paraules clau

Serveis associats

Paraules clau

×

Informació bàsica sobre Protecció de Dades referent al tractament de dades de persones que contacten amb nosaltres a través de la web

Responsable

TRAC REHABILITACIÓ D’EDIFICIS, S.L.

Finalitat

Atendre la seva sol·licitud rebuda a través del formulari de contacte (respondre a la consulta, elaboració de pressupost, etc.)

Legitimació

Consentiment de l'interessat

Destinataris

Es podran comunicar dades a encarregats de tractament, alguns d'ells de fora de la UE. Els encarregats de tractament de fora de la UE estan acollits a l'acord "EU-US Privacy Shield".

No es preveuen altres comunicacions de dades a tercers, excepte obligació legal.
 

Drets

Accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, com s'explica en la informació addicional.

Informació adicional

Pot consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la nostra pàgina web: Protecció de dades

 

×

Informació bàsica sobre Protecció de Dades referent al tractament de dades de persones que lliuren el seu CV per a treballar amb nosaltres

Responsable

TRAC REHABILITACIÓ D’EDIFICIS, S.L.

Finalitat

Gestió de currículums de persones interessades a treballar amb nosaltres

Legitimació

Consentiment de l'interessat 

Destinataris

 
Es podran comunicar dades a encarregats de tractament, alguns d'ells de fora de la UE. Els encarregats de tractament de fora de la UE estan acollits a l'acord "EU-US Privacy Shield".
 
No es preveuen comunicacions de dades a tercers, excepte obligació legal.
 

Drets

Accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Pot consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la nostra pàgina web: Protecció de dades