Per setè any consecutiu TRAC ha reafirmat el seu compromís amb els projectes de cooperació de la Fundació Educació Solidària (FES) de l’Escola Pia de Catalunya, renovant de nou la seva col·laboració amb l'entitat educativa. Amb les aportacions realitzades durant tres anys per TRAC i d'altres empreses i particulars, ja es va fer possible impulsar el projecte del centre educatiu de secundària de Thiaroye (Senegal), i desdoblar tant el cicle de primària com el de secundària, oferint el cicle de batxillerat i, en definitiva, poder escolaritzar més joves a Thiaroye.

TRAC també ha aportat fons destinats a les "Escuelitas de Tareas" de les ciutats de Tijuana i Mexicali, a Mèxic, un treball pedagògic i de vinculació amb les famílies que presentaven mancances econòmiques i socials més greus. Així mateix, TRAC també ha col·laborat amb les missions escolàpies de "Las Californias" en el projecte consistent en la realització d’una pista esportiva per a l’Instituto José Calasanz de Mexicali.

Enguany, la col·laboració de TRAC amb els projectes cooperatius de la Fundació Educació Solidària de l'Escola Pia de Catalunya seguirà vinculada a les ciutats frontereres de Mèxic.

Durant els darrers 20 anys, les ciutats de Tijuana i Mexicali, situades a la frontera amb els Estats Units, a la regió de la Baixa Califòrnia, han crescut molt per l’atracció que desperta la possibilitat de creuar la frontera i trobar feina en territori americà. La població de les barriades populars (colònies) té greus mancances de tipus econòmic, social i de serveis, donant-se problemàtiques d’exclusió social degut a la presència de moltes bandes juvenils, al tràfic i consum de drogues, als petits furts o fins i tot a la prostitució infantil i juvenil.
 
La intervenció de tipus educatiu esdevé un element facilitador en els processos d’integració i incorporació social. Les necessitats de la població són cada cop més grans i les solucions cada cop més escasses degut a què el gran volum de població (ambdues ciutats no tenen ni cent anys d’existència i ja arriben al voltant d’un milió d’habitants) dificulta poder atendre moltes de les necessitats. L’objectiu és complementar la tasca que es realitza des de l’escola. A més de ser un espai per ajudar els infants que cursen la primària a resoldre les seves tasques escolars, el centre vol engegar un treball pedagògic, d’animació de la lectura, i que incentivi la relació entre ells.
 
Aquesta intervenció també vol incorporar joves de la zona per realitzar un treball voluntari a les “escuelitas” i promoure la relació amb les famílies. Un desplegament de petites accions que pretenen “recuperar” els nens del carrer en els espais no escolars i establir un lligam amb les famílies destacant els aspectes educatius d’aquest tipus de relació.
 

 

Paraules clau

Serveis associats